tisdag 3 maj 2011

Tröttlördag

I går kväll var jag på väg hem och var nästan hemma då Anna ringde efter att ha varit på besök på kompisar. Hon var sugen på skjuts hem så jag fick helt enkelt ta mig iväg och hämta henne. Det innebar att jag inte var hemma och i säng förrän vid midnatt.
Att gå och lägga sig vid midnatt och sedan kliva upp 03.00 kan jag meddela sätter sina spår..
När jag väl tagit mig upp i sittande ställning så gick det säkert 10 minuter innan jag förstod vad jag hade i munnen.
"Hmm, är det en snus? Nä det är för stort..Är det en snus? Nä det är för stort…… Är det en snus? Nä det är för stort" (Som ni kan ana så är man lite enkelspårig vid den tiden på dygnet)
Det visade sig vara min bettskena som jag hade i munnen, men det var klurigt..

Efter att ha fått i mig ett par koppar kaffe kom jag på att jag planerade att fiska. Samlade ihop mig och fick på mig kläderna efter en viss mängd besvär.

Så jag gjorde ett nytt tappert försök idag och återvände till brottsplats Grimman där jag blev bestulen på mina 4 hjul häromdagen. (Känner mig fortfarande förbannad över det.. j**la skithögar)
Med tanke på tiden så var jag återigen först och fick gå på ofiskat vatten.
Det har inte spelat nån roll tidigare och det skulle återigen visa sig verkningslöst
Då ni alla kan ana utgången så gör jag själva fiskedelen kortfattad.
Det blev inget...
Gick från lina S1/S3 till S3/S5 till S5/S7 och provade lite olika flugor. Inte en känning.

Vi skulle senare under dagen iväg till några kompisar på middag och samkväm och därför blev det en rätt tidig sorti från vattnet men de morgontimmar som jag hann med att fiska gjorde mig nedstämd och ledsen.
Det är nu officiellt. Jag kan inte fiska :-(
Kom hem sur och nedstämd och kände att jag vill inte fiska längre.

Tid: 04.30-09.30
Vattenflöde: ca 140 kbm
Väder: klarblå himmel från morgonen som byttes ut mot moln
Vind: kraftiga vindar från nordöst
Vattentemp: ca 5 grader

Må ni hitta ett bättre intresse än fiske!

Inga kommentarer: