onsdag 18 maj 2011

En snabbis tisdagen 10 maj

Var ner till stocken igen för att se om jag eventuellt kunde lura en rackare. Var redan flera fiskare på plats både spinn och fluga som ingen av dom hade känt nåt. Snackade en stund med en trevlig kille som åkt upp en vecka från stockholm för att känna lite öring. Han hade inte heller känt nåt på ett par dagar så man kan väl trösta sig med att det är fler som det går tungt för.
Fiskade av samma sträcka som alltid utan att känna nåt. När jag bestämt mig för att det är dags för kvällens sista kast så suger det i. Tror först att jag fastnat i botten innan det börjar ruska emot i fluglinan.
Känns som en rätt fin fisk även om den definitivt inte är en nystigen då den mest går och stånkar.
Rätt snabbt får jag in den bara för att få se att min öring har en grön/gul färgskala.
Gädda..
Det fick i alla fall avsluta dagen. Återutsätter den och packar ihop för att fara hem och gråta ut inför Anna och börja ladda för nästa tur.

Väder: Klarblå himmel och sol.
Temp: ca 14 grader som svalnade ner till 4 under kvällen.
Vattentemp ca 6,5 grad
Vattenflödet: ca 90 kbm

Inga kommentarer: