onsdag 18 maj 2011

Söndag 8 maj

Söndag morgon så var det fan inte skoj att kliva upp..
Under lördag eftermiddag och kväll så hade det runnit ner både en och sju öl samt lite whisky. När sedan klockan var närmare 01.00 innan man kom i säng och 04.00 när man klev upp så kan ni själva räkna på det.
I efterhand så kom jag på att jag förmodligen inte var "körbar" vid den tiden, vilket jag är hemskt ledsen över. Finns ingen ursäkt till det men en förklaring är att man är för trött vid den tiden på dygnet för att knappt förstå vad man heter eller befinner sig.
Denna morgon styrde vi kosan till stocken igen. Vattenståndet hade nu sänkts till ca 85 kbm och morgonen var lika klar och "krispig" som morgonen innan.
Återigen så var det inte mycket som hände. Gick första repan hela vägen ner till inloppet mot persedan utan att känna nåt. Men längst ner så smackar det till i strömkanten. Ett riktigt kraftigt hugg som återigen sluter precis där. Ett hugg och inget mer.
Nu är det jag som byter krok. Tappar all fisk som biter på i stort sett…
Förmiddagen fortsatte sen utan den minsta känning tills jag får en rätt fin harr precis innan vi bestämmer oss för att fara hem. Så där slutade fisket. Resultat efter sammanlagt ca 12 timmar fiske. Ett hugg och en harr på ca 7 hg.
För mig är det vardag med dåligt fiske men det hade varit skoj om Anders fått lite känning efter att ha åkt rätt långt och inte har möjlighet att komma ut lika ofta. Vi ska ta nya tag och göra en resa upp till lögdeå framöver och försöka ta revansch då.

Våra gäster åkte sen hem under eftermiddagen och jag satt och funderade och grubblade. Bestämde mig sedan för att göra ett kortförsök nere på klaras. Vattenståndet var lågt så jag anade redan inna jag for att det inte skulle vara så hett. Väl där så insåg jag att det var som att fiska i en sjö. Inget drag i flugan alls. Blev bara en sväng innan jag istället åkte hem och kollade på hockey-vm.. Lika sur när jag for som när jag kom...

Väder: Strålande sol från en klarblå himmel.
Temp: + 2 från morgonen som stadigt ökade
Vattentemp: ca + 6 grader
Vattenflöde: ca 85 kbm

Inga kommentarer: