tisdag 17 maj 2011

Stocken 2/5

Stärkt av framgången på senaste trippen så kunde jag inte hålla mig utan det blev en snabbtur efter jobbet.
Platsen blev inte helt oväntat stocken igen.
Det blev dock inte en speciellt lång tur. Mina vadare läcker fortfarande. (Konstigt förresten att jag gnällt över detta nu i flera veckor men det verkar vara stört omöjligt att koma ihåg att köpa liquisole och laga dom? Fattar inte varför.)
Kombinationen av kraftigt läckande vadare, 0 gradigt i luften, kraftig vind och snöglopp som kommer in sidledes gjorde att det inte blev någon längre tur.
Fiskade nån timma kanske innan jag insåg att det helt enkelt inte var läge.
I och med att jag försökte kasta ut linan var det som att kasta rakt in i en vägg och fluga och lina föll ner som ett litet garnnystan och bildade en liten hög.
Insåg då att kanske det vore bättre att sitta hemma i soffan och titta på vm hockey (även om det är mot österrike).
Så jag plockade ihop grejorna och for hem helt enkelt.

Vattenflöde: ca 115 kbm
Vattentemp: ca 5-6 grader
Väder: Snö i sidled från en jämngrå himmel
Temp: ca 0 grader
Vind: ca 7-10 m/s

Må ni inse när det är läge och inte läge.

Inga kommentarer: