onsdag 18 maj 2011

7:e maj

I helgen som gick så kom svågern Anders med familj ned hit och hälsade på.
Planen var att Anders och jag skulle blöta lite krok under förmiddagen och att Anna, Victoria och barnen tog IKEA under eftermiddagen samtidigt som vi var hundvakter (Då de har två stövare som man helst inte bör lämna ensamma inomhus..)

Då det hade varit lite fiskkänning under föregående vecka så var hoppet högt till att det kanske skulle kunna bli ett bett eller tre.
Snackade också med Staffan som skulle ut på lördag morgon så vi stämde träff vid stocken tidigt lördag morgon.
Staffan kom tidigare än vi andra och fiskade av stocken och de närmaste platserna men utan känning.
Under tiden så rodde Anders och jag över till bordet för att prova. Det i sig var en rätt intressant färd då mitt i strömfåran så går holken för år-hållaren sönder.
Det ska sägas att det inte är helt lätt att ro "försiktigt" i strömfåran med en brukbar åra. Men över kom vi.
Sedan började fisket.
Personligen hade jag alldeles för sjunkande lina för att det skulle bli en bra början på dagen.
På tre kast så tappade jag lika många flugor och var på vippen att behöva dra av linan också vilket ändå redde upp sig.
Så det blev ett linbyte och ett nytt försök. Han precis börja att få ut lina då Staffan ringde och ville komma över han också. Efter att ha hämtat honom så hade det nu gått ett par timmar och jag hade inte fiskat ett jota.
Ni vet hur det är såna morgnar. Man är trött, allting jävlas och ingenting funkar.
Vi fiskade sen av bordet ett par timmar helt utan känning. Staffan var sedan tvingad att fara hem så då tog vi alla båten över igen.
Jag och Anders gick en snabb repa på stocken innan våra kära fruar ringde, och därmed var denna fiskedag över. Lottlösa så packade vi ihop och lommade sorgsna mot bilen.

Väder: Strålande sol från klarblå himmel med dimma under morgonen.
Temp: +2 från morgonen som stadigt ökade
Vattentemp ca 6 grader
Vattenflöde: ca 95 kbm

Inga kommentarer: