onsdag 18 maj 2011

Söndag 15 maj

Klockan ringde återigen 02.00.
Satte mig upp och funderade både länge och ingående över fiske och kroppsligt välmående.
Den här gången vann faktiskt förståndet. Jag har varit så förbannat toktrött under ett par veckor nu och en intensiv jobbperiod i kombination med en del tidiga morgnar har satt sina spår. Därför lade jag mig helt enkelt ner och somnade om.

När jag väl klev upp efter en lång natts sömn så hade jag fruktansvärt ont i skallen och kände mig jättebakis, vilket var ofantligt konstigt eftersom jag inte rört en droppe.
Hade känslan att jag totalt skiter i fiske idag, men efter lite frukost och en näve tabletter så vaknade fiskedjävulen till igen.
Åkte ner till Stocken en sväng och gick en repa. Hade ett fint hugg längst ner i "kanalen" men återigen en fisk som inte fastnade (Även om procenten blivit klart mycket bättre nu när jag bytt kroktillverkare)
Eftersom jag varit här så många gånger på sistone så kände jag att jag ville prova ett nytt ställe. Så jag blåste snabbt ner till höken för första gången i år. Nu var det folk som precis fiskat av detta ställe så resultatet blev inte helt oväntat 0.
Gick istället upp till öarna nedanföra allstaforsen där jag hade lite känning under gårdagen. Den här gången var det dock tomt.
Gick bara en vända där innan ryggen gjorde sig påmind och det istället blev hemfärd.

Väder: +6 ihållande regn
Vind: östlig svag
Vattenflöde: 120 kbm

Inga kommentarer: