onsdag 1 maj 2013

Den som väntar på nåt gott...han blir vansinning!

Som rubriken lyder så väntar jag på nånting trevligt men som ännu inte inträffat och det är högst frustrerande.
Jag var nämligen in på PO's i Måndags vid lunch. Lämnade in den trasiga spödelen på TCX'en.
Som vanligt inga problem utan det skulle fixas en ny spö-del på en gång. Men som jag misstänkte sedan tidigare så kunde dom inte säga hur lång tid det kunde ta.Allt från ett par veckor till ett par månader.
Så här stod jag nu utan spö mitt i den korta period då det stiger lite blankfisk i ljungan.

Jag visste också vad som skulle hända härnäst..
Naturligtvis så kom orden ur min mun:
"Jag vill köpa ett spö. Hur mycket ska du ha för ett Vision Siks 13,4 #7?"
Andreas svarade tyvärr med de fasansfulla och hemskaste ord som man absolut inte ville höra:
"Jag tror faktiskt inte att jag har nåt sånt inne"
Tillintetgjord, förstörd, bedrövad, sorgsen och slagen till spillror så försökte jag återhämta mig från chocken:
"Öhhh vad menar du? Jag måste ju ha det nu!?!"
Men det var dessvärre sant. Jag fick helt enkelt beställa hem ett nytt. Andreas visste inte riktigt hur lång tid det kunde ta. Han hoppades att det kunde vara framme i slutet av den här veckan men det var osäkert eftersom det är 1:a maj mitt i veckan vilket säkert påverkar postgången.
Så nu kan man inte sova på nätterna, dagarna kryper fram och det hänger tunga mentala slöjor över mitt sinne.

Det roliga var ändå att Dick följde med som moraliskt stöd. Han som inte skulle köpa nåt kom istället ut med  ett spö. Han slog till på ett likadant som jag har, ett Vision Cult 13,8 #9.
Jag kan lova att han inte kommer att bli besviken på det. Ju mer man kastar med det ju mer tycker man om det.

Jag får återkomma när det efterlängtade samtalet från Andreas kommer och han uttalar de 11 ord som varje fiske-nörd helst av allt vill höra:
"Hej, det här är Andreas från PO's, ditt spö har kommit.."

Må era inköp alltid finnas i butik!

Inga kommentarer: