måndag 27 maj 2013

Jodå jag kom ut.

Jag lyckades ta mig ut i helgen. Blev en kort sväng på Lördag kväll och en lite längre på Söndagsmorgonen.
På lördagskvällen så åkte jag och Dick ner till Bordet. Dick hade aldrig varit dit och jag hade heller inte varit dit nåt i år så det kändes skoj att prova att nygammalt ställe.
Flödet låg på sådär 70 kbm så det kändes fint.
Vi trodde väl att en lördagskväll när det samtidigt var champions league final så borde det inte vara så mycket folk ute. Annars är bordet i dessa tider, med det flöde som varit den senaste tiden, ett ställe som är välbesökt.
När vi kom dit så var det redan två bilar där men vi gick ner ändå. Döm om vår förvåning när det redan var 7 pers därnere.
Eftersom vi kom ut rätt sent och Dick dessutom skulle iväg och jobba så valde vi ändå att rätta in oss i ledet och ta en kölapp.
Vi gick varsin sväng. Resultatet för mig blev ett ordentligt hugg och ett par smolt. Det mest irriterande var dock alla grönalger som flugan satte sig i hela tiden.
Dick hade också ett hugg men den fastnade inte heller. Han hade dessutom en sån där dag när det mesta jävlas.
Var tvingad att skaratta åt honom och några av de eder som kom svavelosande.
När han lade ut kastet så blev det trassel på skjutlinan. Under tiden som han redde upp det så gick flugan i botten vilket resulterade i att han fick hämta upp flugan och rengöra den.
Under tiden så lyckades skjutlinan sno sig med resultatet att nästa kast så trasslade skjutlinan och så upprepades det gång på gång..
Det blev som sagt bara en repa där switchen fick komma fram för första gången i år.
Mycket trevligt även om de som gick framför mig valde att vada till bröstvårtorna vilket innebar att jag fiskade precis där dom nyss gått.

Vattenflöde: ca 70 kbm
Vattentemp: ca 10 grader
Väder: Varmt som tusan och soligt
Utetemp: ca 20 grader
Tid: mellan ca 19 - 20.30

Må era medfiskare åka i varsin bil så man vet hur många dom är utan att behöva gå nerför jättebranta backar för att veta!

Inga kommentarer: