lördag 25 maj 2013

Idag ska jag banne mig ut!

Efter att ha legat nerbäddad i över en veckas tid med en uppsjö av inflammationer (lungor, bihålor, öron och jag tror till och att jag hade inflammation i naglarna, skorna och faktisk även i vänster framdäck på bilen)
Så har det inneburit att det nu är två veckor sedan jag fick fiska.
Under den tiden så har temperaturen stigit från ca 6 grader till en bra bit över 10 grader.. Det innebär att det finns en stor risk att jag även detta år bommade de små stigningar som sker av blank öring.
Men nu känner jag mig tillräckligt frisk för att göra ett försök innan det är för sent.
Egentligen känner jag mig inte alls tillräckligt frisk men nu får det vara slut på att ligga hemma och tycka synd om mig själv.
Jag tror till och med att Anna är less på att jag sitter hemma och gnäller. Vid ett tillfälle så tror jag att jag yppade orden: "Nu vet jag hur förlossningen din var, fast det var ju bara på ett ställe. Jag har ju inflammation på flera ställen!"
Är inte helt säker på hur detta mottogs men jag fick en känsla av att det inte direkt föll i god jord.. Tydligen så går det ändå inte att jämföra..
 Hur som helst så har jag ändå varit pigg nog att kunna sätta mig en liten stund vid bindstädet. Jag har tidigare under våren fiskat bort en uppsjö av flugor. Att försöka fiska djupt i Ljungan sätter verkligen sina spår i flugasken kan jag meddela. Så jag försökte lite snabbt att binda upp ett par flugor för att ha nåt nytt att fiska med idag. (gamla flugor är tråkiga) Blev ett par squidtruder och ett par zonkers. Inget som jag direkt känner någon stolthet för men ändå lite skoj att binda upp ett par igen. Man märker definitivt hur ringrostig man blir med bindningen när man inte bundit på ett tag.

Inga kommentarer: