torsdag 30 maj 2013

Kan ha varit vårens sista sväng.

Under Måndagen på jobbet så snackade jag med Dick och beklagade mig över min "otur". Som den positive person som han ibland är så påpekade han att jag hade ju faktiskt kontakt med fisk.
Vi blev nog bägge lite sugna på att prova igen eftersom det var tydligen fisk i älven fortfarnade.
Så vi kom överrens om en liten kvällssväng.
Planen var att kolla upp Allstaöarna först för att kanske prova där.
Jag var först på plats och kollade om det var nåt folk där. Naturligtvis var det redan 4 stycken på denna plats och det var folk på flera ställen i älven.
Så det var bara att sucka djupt, bita ihop och åka till det ställe där det var minst med folk. Gissa vart..
Japp, det blev "Stocken" ännu en gång..
Dick anslöt efter att jag hunnit fiska av piren en gång. Vattenflödet var sänkt nu till 60 kbm och då inser man att det är nog lite för lite för att fiska "Stocken".
Det ser nog bra ut men när solen ligger på så ser man att de övre delarna nog är alldeles för grunda och det är tveksamt att de håller någon fisk.
Däremot så är de nedre delarna fortfarande giftiga. Jag hade även denna gång ett hugg som inte ville fastna. Det kan väl iofs ha varit en harr men med tanke på att det var ett ordentligt hugg vill jag gärna tro att det var en öring.
Jag tror att vi under kvällen kom fram till att nu var det ändå över. Säsongen var stängd.
En hel vår hade passerat och jag kunde konstatera att det hade varit bra fiske under ca en vecka.
Naturligtvis samma vecka som jag låg sjuk och nerbäddad.

Kvällen avslutades med att jag gick upp och fiskade "Skravlet" mitt emot "Bordet" för första gången i år.
Ett jättefint ställe där flugan fiskar kanon. Märkligt att jag inte varit dit fler gånger i år.
Återigen ett exempel på ett ställe som jag utan tvekan tror skulle genererat fler fiskar än de ställen jag varit på.
Nu är det i alla fall slut. Det är rätt skönt på ett sätt. Nu kan jag ge mig i kast med altanbygget som ska fixas under den kommande tiden.

Vattenflöde: ca 65 kbm
Vatten temp: ca 14 grader

Må era altanbyggen kunna avvakta tills dess att öringssäsongen är slut!

Inga kommentarer: