söndag 7 augusti 2011

Nästa resa på gång

Nästa lax-resa närmar sig med stormsteg.
Som jag skrev tidigare i våras här på bloggen så hade jag turen att bli erbjuden en tripp till Gaula på en veckas fiske för en billig penning.
Nu är det inte heller så lång tid kvar tills avfärd (nu på fredag natt kommande helg)

I veckan som gick så samlades tre av de 4 som ska fara nere hos Joel. Det var jag och Henke och Joel själv.
Var riktigt skoj att börja snacka ihop oss och planera lite. Verkar vara trevliga grabbar och vi har ett gemensamt intresse som gör att man snabbt kommer att lära känna dom.
Det som kanske var roligast var att jag anser mig var rätt så insnöad och nördig på fiskefronten.
Jämfört med dessa kände jag mig dock som Allan 8 år som precis lärt mig meta med mask och flöte.
Här snackar vi killar som det kändes memorerat webshopen med priser och allt för samtliga flugfiske och flugbindningssidor på nätet :) De snackade spön, linor och flugbindning så jag låg ungefär tre steg bakom dom och försökte pussla ihop vafan dom sa.
Förbaskat skoj. Här finns en stor källa till kunskap som jag hoppas kunna lära mig en del av.
Vi gick igenom mat och transportdelen och naturligtvis en hel del fiske, flugor, linor och spön mm.
åååå vad jag längtar! En hel vecka med bara fiske, fiske, och fiske!

Må alla era veckor se ut som ovan nämnda!

Inga kommentarer: