tisdag 23 augusti 2011

Ångest och roligt

Jag har nämnt det vid nåt tillfälle tidigare men nu är det nog ett måste..
Jag pratar om att porta mig själv på PO:s!

I fredags kväll så ringde SMS:ade Joel och frågade om jag var sugen på att linda den värsta lax-abstinensen efter den rumphuggna Gaula resan och följa med på lite tidig kastträning (meningslöst att kalla det fiske längre..) i Ljungan.
Eftersom jag vid detta tillfälle satt och tittade på filmen "Storlaxens rike" så var jag inte speciellt nödbedd.
Vi träffades vil Grimman vid 5 tiden och gick ett par repor. Att de var resultatlösa behöver jag väl knappast nämna..

Innan vi gav upp så provkastade vi varandras spön då Joel var lite nyfiken på Rios f/s3 lina. Jag passade på att göra några kast med hans Sage TCX 15 fotare. Ett grymt spö med en förbaskad massa inneboende kraft i. Huga vad avundsjuk man blev.. Nåt att sukta över till den dag man får en massa pengar över. Vi avslutade så småningom turen och jag åkte istället hem och försökte göra nåt vettigt (vilket som vanligt sällan blir nåt av)

Helgen förflöt snabbt och sen var det dags för jobb igen. På lunchen skulle jag hem och kolla så att företaget jag anlitat för avloppet verkligen var på plats och jobbade. Tänkte också passa på att kika in på PO:s och köpa en ny rulle bindtråd för flugbindningen då jag fick slut nyligen.
Där står jag och kikar och tittar då Andreas går förbi och jag bara för nyfikenhetens skull frågar vad de tar för ett Sage TCX. Han ger mig då ett bra pris på det sista spöet de har i affären. Jag vill inte nämna någon siffra men ett bra pris var det. Prutar lite på det samtidigt som jag kliver ur min egen kropp och ställer mig bredvid och bara gapar..
Här står jag och förhandlar om ett spö jag inte tänker köpa, för pengar jag egentligen inte har!
Helt plötsligt hör jag mig själv säga "ok, då tar jag det!"
Vafan hände precis nu?!?!
Någon stund senare sitter jag i bilen på väg till Matfors med ett sprillans Sage TCX i bagaget och undrar över hur det här gick till..?
Vill som sagt inte nämna ett pris men det överstiger allt jag tidigare köpt i fiskeväg (båten exkluderad) även om priset som sådantär schysst. Nu får det fanimig vara nog!!! Inga fler besök blir det!!! Jag ska klippa kortet och bara be Anna om små kontantbelopp!!
Då kommer jag på en litet komisk sak... jag glömde att köpa bindtråden för 35 kr...

Sedan efter jobbet när chocken lagt sig så känner jag att jag åker nog ändå iväg igen till PO:s och köper bindtråden. Så mycket självbehärskning har jag!
Så jag åker dit igen.
5 minuter senare kommer jag ut med bindtråden..
och en ny lina till det nya spöet för 600 kr...
Skjut mig!!

Må era kroppar innehålla i alla fall ett uns av självkontroll!

1 kommentar:

Joel sa...

Visst är det härligt när hjärtat segrar över förnuftet. Välkommen till sage-klubben! ;)