söndag 3 maj 2009

Som vanligt igen..

Vaknade i morse klockan 04.00 och var fruktansvääääärt trött.
Fick sitta på sänkanten i 20 minuter med en intern diskussion i skallen där två Allan diskuterade vad som skulle ske:
Allan_1: "- Det är ju helt idiotiskt att kliva upp nu för att stå och halvfrysa vid ett dörende vatten"
Allan_2: "- Bara du kommer ut blir du pigg och det blir en fantastisk dag med drillning hela tiden"
Allan_1: "-lyssna inte på den där tomten. Det är han som fick en smäll i skallen och blev dum i huvvet. Sov i stället"
Så där höll det på en stund. Till slut kom minnet från gårdagens fisk upp och det blev tungan på vågen. Jag kom upp med extremt släpande steg och tvivel på att man är riktigt klok (vilket vi alla vet att det är jag inte. Det har jag papper på ;-)

Det blev återigen gamla kära krokforsen (var för trött för att hitta någon annanstans)
Nu hade Statkraft höjt vattnet ännu mer. Skulle gissa på ca 300 kbm/sek.

Efter att ha stått och frusit i ett par timmar (blåste en isande nordlig vind) och inte känt någonting så kom jag till mina sinnens bruk igen och gav helt enkelt fan för dagen.
Helgen har inte gått som beräknat. Fint väder men väldigt lite fiskkänning. Hade jag inte fått dom två igår har jag nog allvarligt funderat på att lägga ner vårfisket ..
(nääääää, det tror jag nog inte ens själv på..)

Under eftermiddagen så ringde Jake. Han hade lite funderingar inför sommarens fisketripp.
Vi har funderat sedan i fjol på att fara upp till övre ransarån och försöka oss på lite vildmarksfiske. Jake verkar som att han kanske kommer lös på semester under tre veckor i övergången mellan juli-aug.
Tänk vad ett litet telefonsamtal kan göra med fantasin. Helt plötsligt är jag i min mentala sinnesvärld just i färd med att drilla en 2 kg:s röding just när solen går ner och jag samtidigt har lagt in en nybakad snus efter att ha druckit en kopp kaffe med en 16-årig single malt till.
Nu är det bara att hoppas att vi får tag på kort då det i år har införts en ny typ av kvotering.
Jake skulle ringa och kolla det på måndag så man får väl avvakta ett litet tag till.

Väder: täta molntapar med viss sol. Nordlig vind ca 6 m/s
Temperatur: ca 6 grader
Vattenstånd: ca 300 kbm/sek
Vatten temp: ca 3 grader

Inga kommentarer: