måndag 20 april 2009

Påsklördagen

Vi klev upp ganska tidigt och stack upp till Gunnar och Eva (Annas föräldrar för den som inte vet) som spenderar påsken uppe i Raftsjöhöjden ("Höjda")
Dom är alltid ute på isen och fiskar lite abborre och mört på påsken så vi hade sagt att vi skulle komma upp och hälsa på.
Tyvärr så drabbades jag av någon typ av magsjuka på morgonen. Trodde först att det kunde vara kopplat till att jag druckit ett par öl kvällen innan, men så visade sig inte fallet vara.
På vägen upp blev vi kvar i Strömsund ca 30 minuter då jag med panik fick springa in på OK och ockupera deras toa i en halvtimma.

Vi kom i alla fall upp till raftsjöhöjden och gav oss ut på isen. Tanken var att jag och Roger och Lollo skulle fara ut på söndagen för lite seriös angling i vettig tid och jag behövde därför lite agnmört.
Nu visade det sig tyvärr att mörten var trög och jag fick bara 7 mörtar, men eftersom det hade varit mycket folk ute på isen från morgonen så kunde jag skrapa ihop mört för att hantera anglingsbehovet.
Även detta var en trevlig dag tillsammans med släkt och vänner. Det som störde lite var att det blåste en hel del och det faktum att jag konstant höll på att skita på mig... men vi höll ut några timmar innan vi gav upp och åkte hem till stugan för att avnjuta en smaskig påskmiddag.
Tyvärr spenderade jag den större delen av kvällen på toa men det var trevligt de stunder då jag var ute därifrån.

Till sist avvek vi då igen och körde hem till Ramsele igen. Återigen fick jag springa in på OK i Strömsund med panik i ögonen.
Dom lär ju ha undrat vad det är för skum typ som kommer inspringande var 12:e timma med panik och ska in på toa..

På väg därifrån tänkte jag att det är nog kört med fisket dagen därpå och förvarnade mina fiskekamrater, men jag tänkte att jag provar med Imodium för att få stopp på saker och ting och under natten blev det faktiskt lite stabilare och fiske var kanske en option ändå... Men mer om detta i nästa inlägg..

Må era magar inte drabbas av ondskefulla små bacillurer!

Inga kommentarer: