söndag 26 april 2009

Är på väg till ljungan

I morse var tanken att jag skulle kliva upp 04.00 och försöka ta mig i god tid ner till ljungan.
Klockan ringde och jag satte mig upp yrvaket.
Sen följde den ritual som alla ni fiskare och jägare vet hur den ser ut. Under 15 minuter försöker man förtvivlat komma i håg hur en tröja och ett par byxor fungerar... Det låter kanske lite skumt, men ialla fall jag kan sitta flera minuter och fan inte förstå vilken kroppsdel som ska in i vilket hål på detta tygstycke. Men i alla fall så fick jag på mig alla kläder och sätter in linserna för att gå ner och koka kaffe..
Helt plötsligt vaknar jag!!! Jag har alltså drömt att väckaren har ringt och att jag satt mig upp, tagit på kläder och satt in linser och det kändes så otroligt verkligt att jag inte kunde förstå att jag hade drömt? Alternativet är att jag hade klivit upp och kätt på mig och sen gått och lagt mig igen.. Kändes spooky som fan...
Efter att det här hänt kände jag att huvvehelvetet inte alls tyckte om att kliva upp vid denna tid. Så jag tog relativt snabbt beslutet att ge mig på en eftermiddagstur istället och där sitter jag nu.
Klockan är 14.08 och jag har klivit i fiskar kläderna och kaffet är kokat så nu bär det av. Känner mig dock inte så hoppfull. Det är en klablå himmel ute och det brukar betyda att öringen är svårlurad. Men i värsta fall får jag sitta en dag vid älven och dricka kaffe i vårsol... är inte fel det heller..

Må ni aldrig vakna och drömma att ni är vakna eller har sovit eller vakna och sen somna och sen vakna och drömma att ni är vakna... ja, det är komplicerat, men jag hoppas att det inte händer er..

Inga kommentarer: