onsdag 29 april 2009

Ljungan dag 2 090426

Så var det dags för dag 2 i ljungan. Funderade återigen på att fara till krokforsen och så blev det.
Solen lyste och varmt var det. Inte det bästa öringvädret kanske men det är skönt att låta kroppen tina upp ur vinterdvalan. Tyvärr verkar man inte kunna säga detsamma om öringarna. Dom lyste med sin frånvaro.
Stannade inte på "kroken" så länge utan tänkte att det skulle vara skönt med lite omväxling (det blir allför ofta som man fiskar "kroken", medn det är lätt hänt sedan man lärt "känna ett fiskeställe)
Så jag knatade iväg till bilen och for istället ner till Höken. Nu är det en bit att gå dit så jag fick ta en liten promenad i rätt kuperad terräng på cirka 800 meter.
Det märks att man inte är i direkt kanonkondition. Skallen pulserade och lungorna var på väg ut ur kroppen efter 200 meters gång. (Oroande inför sommarens planerade fisketripper)
Å int´fan blev det någe bättre när jag var framme heller..
Lika fisktomt där som tidigare. Det är nog så att fisken inte har gått upp ännu. Sen går det nog för mycket vatten för att man ska kunna nå ner till nån "gammfisk" som står och lurar nere vid botten.
Sen är man ute i klart och soligt väder och kommer ut på eftermiddagen då vattnet är sönderpiskat av ett flertal fiskare som varit ute före mig. Men det verkar väldigt trögt oavsett. har partat med flera fiskare men det är väldigt fåtaliga fiskkänningar för alla jag pratat med.
Nåja dom kommer...
Vattenflöde: ca 220 kbm
Vattentemp: ca 2 grader
Soligt och NV vind ca 6-7 mm/sek

Må era lungar aldrig hamna i gommen när ni promenerar!

Inga kommentarer: