måndag 29 december 2008

Fiskeaffärstragik!

Idag var det första riktiga vardagen efter Julhelgen.
Då Svågern och svägerskan hade prickat rätt på julklappen (presentkort på PO:s) så klev jag upp vid 05.30 snåret i morse och var spänd av förväntan.
Idag skulle jag få fara och köpa fiskeprylar!!

Efter en lång förmiddag så kom vi oss äntligen in till stan och jag lämnade av Anna på affärsstråket så att hon inte skulle störa mig i mitt botaniserande.
Jag såg en tre timmars session med mycket undersökande av diverse fiskepryttlar framför mig.. men vad händer... jo, PO:s har STÄNGT!!
Skandal!! Här står man som skattebetalare, statlig tjänsteman, djurvän och rökfri och mer eller mindre själv avlönar hela personalstyrkan på PO:s (Pingstvänner ger ett tionde till kyrkan, jag ger ett tjugonde till PO:s..) och så sviker dom!?!? Jag förstår ingenting?

Nåja, jag får trösta mig med att presentkortet finns kvar och att dom öppnar den 2 Januari. Funderar faktiskt om det skulle se dumt ut och tälta vid ingången...

Må era fiskeaffärer alltid vara öppna!

Inga kommentarer: