lördag 13 december 2008

Det blev PO:s igen...jag behöver hjälp.. :-(

Då har det hänt igen..
Samma visa som vanligt..

Skjutsade en konsultkollega i fredags till sitt konsultföretag. Tyvärr råkade det ligga väldigt nära PO:s fiske och sport....

"Hmm...jag har ju ingen krok för att binda nymfer på...kanske ska springa in lite snabbt..."

När jag kom hem hade jag köpt foam, dubbing (tre olika sorter) en ny nacke! (grizzly), silver och guldribbing och guldskallar!
Satt och plockade ur påsen när jag börjar inse att jag glömde en sak... Kroken jag skulle gå in för att köpa!!

Idag gjorde jag ett nytt försök att köpa krok. Som tur var så har jag själv insett att jag totalt saknar hämningar vad gäller fiskepryttlar och tog därför med Anna som övervakare.
Trots att hon är med och att jag har gett henna stränga order om att jag inte under några omständigheter får köpa något annat så verkar det som att jag kom ut lik förbannat med lite mer guldskallar och dubbing utöver krokarna...

Jag har hört att det finns stödgrupper för alkoholmissbruk, drogmissbruk, spelmissbruk, sexmissbruk, men när fan kommer det en stödgrupp för fiskeprylsmissbruk?!?

Jag skulle lätt kunna vara utan mat en vecka om valet stod mellan att köpa mat eller ett par nya fiskehandsker. Hur gör alla andra? Råd emottages tacksamt!!

Må era vårtor aldrig få hår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Redan när jag fick min första packlista av dig så kände jag att kanske denna epidemi vi kallar fiske inte är så bra för en fattig gammal bryggeriarbetare...och ack så rätt jag hade, men då var det försent. På slutet har jag börjat använda mig av negativt laddade mantra-ramsor när måste passera diverse flugfiske grejor typ "dåligmänniskabarakonsumerabarnsvälterivärlden", kan fungera veckan innan lön men oftas är det bara att ge hän. Sorry! Pjotr

Anonym sa...

Du har kanske rätt... Kanske ska jag inte försöka att bli "botad" utan istället välkomna galenskapen? Pengar är till för att spenderas! Problemet uppstår när man måste börja sälja "icke-fiskrelaterade" prylar för att fixa käk.. Anna blir så putt.. hon säger "okej då ät dina jävla fuperpuppor till middag då!"

//Knal