tisdag 2 december 2008

Det var nog sista svängen för i år...kanske..

Kunde inte hålla mig..
Satt igår framför datorn och var in och kollade på fångstrapporterna från ljungan, och det hade faktiskt kommit upp ett par fiskar över helgen.
Så jag lade upp en plan. OM jag känner mig pigg i morgon och OM det inte är för kallt och OM jag är på humör och OM jag hinner med jobb, sjukgymnast och diverse telefonsamtal....så ska jag prova att fara och fiska...

Så i morse klev man upp och kände sig hyfsat pigg, men tyvärr så visade temometern på -6 grader.
Det är för kallt för spinnfiske. Ringarna fryser ihop på studs och det är inte så skojigt för händerna.
Så jag tänkte att jag istället far in och försöker att jobba. Jag har nämligen inte kunnat jobba från morgonen hittills så skallen har behövt till ca 11 snåret för att stabilisera sig.
Men imorse tänkte jag att vafan, jag provaratt jobba. (Och det gick faktisk rätt bra.)
Men under tiden på jobbet hann fiskesuget tära för mycket på mig (Speciellt när 70 % av tiden gick mina arbetskamrater och snackade fiske oavbrutet)
Så jag sket i sjukgymnastik och allt annat och for hem och packade ryggsäcken och letade fram spöet.

Såhär i efterhand kan jag nu konstatera att fisket är nog slut för ett par månader framöver. När jag äntligen hade kommit ner på plats så blev det först snöstorm, rullen frös ihop till en snögubbe och älven var lika snäll och fylld med huggvillig fisk som Nässjön på dragrodden... Ni som varit med på den tävlingen förstår vad jag pratar om.

Men det vore inte första gången som jag ställer in en hel säsong bara för att vara på plats igen ett par dar senare...

3 kommentarer:

Steffe sa...

Tja.Fina fiskar och flugor.
Känner igen stuket på flugorna.
Dom liknar den du fick i ölen, ner i halsen och sen spydde upp på väg till Oviken midsommar -89-90?
Ha de o krya på dig.
Länge leve Nässjön..

Anonym sa...

LOL, jaa den flugan va fin den. Kul blogg Allan & hoppas huvvet ordnar till sig.

Allan sa...

Hallå där!
Den flugan glömmer man inte i första taget! Fy fan vad den var otrevlig!

Jag svär på att den inte hade duschat på flera dagar