söndag 28 december 2008

Mellandagar

Jaha, då var julen slut! Blev det några trevliga julklappar?
Själv fick jag bland annat ett presentkort på PO:s Jag ville fara dit redan idag Söndag, men Anna (klok som hon är) trodde nog att jag skulle kunna hålla mig till på Måndag när det faktiskt öppnar...

I övrigt så har Julen gått sisådär... Skallen tycker fortfarande inte om när det blir mer än tre personer samtidigt i ett rum.
Blir det mer än så lägger den ner och blir full med humlor och starkström..

Så det som grämer mig mest över julen var att jag inte kunde fara runt och hälsa på vänner och bekanta. Men den tiden kommer nog också.

Medan vi var hemma så var det tö ett par dagar. Så då tänkte jag att "hmm, är det tö så går det också att fiska i ljungan..." Problemet vara bara att här nere har det inte vart nån tö! Här har det tydligen varit kallgrader hela tiden. Idag vaknade jag riktigt tidigt och när jag kommer ner och tittar på termometern så visar den på -8 C. Då blir det inget fiske. Ser också ut att vara kallt över nyår och framåt. Man kanske skulle ta och se efter hur pimpelgrejorna mår...

Må era tafsar aldrig få vindknutar!

Inga kommentarer: