torsdag 23 juni 2011

Det är nu fyra dagar sedan

Det är nu fyra dagar sedan jag kom hem från laxtrippen. Av dessa dagar så har jag nog tänkt på laxfiske ungefär 80% av all vaken tid och ca 93% under sömnen... Vad fan har man gett sig in på. Igår såg jag på vattenföringen att det kommit en liten flom. Jag var så ohyggligt nära att ta ledigt och fara.
Hade det inte varit midsommarafton i morgon så hade det nog varit klippt.

Sedan måste jag förresten berätta en liten historia om resan hem.
Vi stannade till på en liten pizzeria i Åre då vi dels var hungriga men jag tänkte också passa på att ta en mikro-tupplur då jag var riktigt trött.
Så jag bad Staffan gå in och beställa en pizza åt mig så skulle jag sova en minut eller två och komma in.
Så jag håller sakta på att somna in ordentligt samtidigt som tankar kring laxfiske yr runt i min hjärna.
På nåt sätt drömmer jag att jag laxfiskar och allt känns så extremt verkligt då en lax hugger kraftigt och bestämt. Så jag gör ett tok-kraftigt mothugg vilket resulterar i att jag i samma ögonblick vaknar och det flyger kepsar, solglasögon och snusdosor hejvilt inne i bilen samtidigt som jag har händerna i tvåhandsfattning uppe vid taket redo att börja drilla. Kunde inte hålla mig utan börjar tokskratta åt min egen galenskap och kliver ur bilen. Där möts jag av en tjej som tittar väldigt konstigt på mig.
Misstänker att det måste sett underligt ut från sidan med en snubbe som sitter och blundar och sedan börjar tok-veva med armarna för att sedan brista ut i gapskratt..
Men vad vet jag, det är nog rätt vanligt att det passerar laxfiskare genom Åre..

Må stunderna till nästa resa vara korta!

Inga kommentarer: