onsdag 16 september 2009

Styckningsdag Lördag 12/9

Styckningsdag...

Det är bara att konstatera... Det är skittråkigt att stycka!

Dels är man så dålig på att stycka så man hamnar alltid på köttfärsdetaljen. Det är fan inte skoj att stå och tälja kött som ska malas i en hel dag.
Jag hatar verkligen de jävla slaksidorna!!

Men värst är nog att det alltid går bort en hel dag med jakt!
Missförstå mig ej, visst är det trevligt att komma hem med en balja med kött, men det måste finnas nåt bättre sätt än att stå själv en hel dag och hacka.

Egentligen tappar man två dagar har jag kommit på.
Dels förlorar man en dags jakt, men samtidigt blir det en hel dags arbete mitt i ledigheten.

Nä, jag skulle gladeligen betala en hel kluns med pengar för att få jaga även denna dag och ha någon som styckar så det bara är att komma till slakteriet vid dagens slut och hämta en färdig låda.

Få se vad nästa år kan ge..




Danne i en snyggt designad styckningsklädsel..

Må era älgar sakna slaksidor!

Inga kommentarer: