onsdag 16 september 2009

Älgjakt Söndag 13/9

Efter lördagens styckning så gick vi ut en liten sväng även på söndag.
Återigen hade jag tur att få älg på mig. Och det gick bättre den här gången än dagarna före med debaclet med min skadeskjutning.
Jag kunde skriva upp min tredje för året på mitt gamla favoritpass "lokflon".
Här har jag genom åren fått nedlägga ett flertal älgar.
Det är längst in i en myrhals mellan två "knösar" där älgen har en förkärlek att passera och man kan verkligen sitta och njuta av en vidunderligt fin utsikt.
Den här morgonen var också den lite av unik. Frosten hade kommit på morgontimmarna och det var fruset både i myren och träden. Sedan var det totalt vindstilla. Det är något som vi inte är vana på lövliden. Det blåser i stort sett jämnt här uppe genom att det ligger såpass högt som det gör.
Numera så går förresten även passet under benämningen "08-passet" beroende på att passnumret är 99 dvs. inte riktigt hundra..


Må era pass vara frostnupna och vindstilla!

Inga kommentarer: