söndag 11 mars 2012

Skulle inte fara ut..

Idag tänkte jag inte fara ut nåt. Det var grått och tråkigt väder ute och jag hade tänkt att jag skulle få nåt gjort istället.
Så jag käkade frukost i lugn och ro medan Anna tog en dusch. Satte mig i soffan och zappade runt lite, men eftersom det inte var nåt att se så gled det på en fiskefilm..

20 minuter senare håller jag på att packa bilen för en kort sväng... Blev så jäkla sugen när man sitter och tittar..
Så jag for ner till "Stocken" för att rekognoscera lite och se om det gick att fiska för isen. Det var samma här, pga lågt vattenflöde gick det alldeles utmärkt att gå utanför iskanten. Nu blev det bara en enda väldigt noggrann repa innan samvetet slog till och jag kände att jag nog borde fara hem istället. Hade faktiskt fiskkänning men inget som ville fastna. Ett ordentligt tugg på flugan och sen inget mer. Det gör inte så mycket att dom inte fastnar nu men visst vore det roligt och få lite mer kontakter.

Kom istället hem i tid för att se skidskytte VM (så mycket för att få nånting gjort...)
Fick se Björn Ferry ta silver och Mikael Lindström brons i masstarten! Fan vad skoj!

Väder: Grådaskigt med regnskvitter
Temp: ca 2 grader
Vattenflöde: ca 130 kbm
Vattentemp: isflak (måste skaffa termometer)
Vind: ca 2 m/s NV

Inga kommentarer: