torsdag 22 mars 2012

Bakisfiske

Söndagen så vaknade jag och var bakis å det grövsta…
Efter fisketrippen igår så blev det först ett besök på O ‘Learys då det var St.Patricks Day och det måste naturligtvis firas med lite Guinness.
Så jag och Anna med våra vänner Micke och Frida käkade gott och det rann ner ett par goda härliga svarta pints.
Efter det så åkte vi hem till Micke och Frida för att se websändningarna från Timrå-Leksand matchen. Firandet av St. Patricks Day fortsatte med mer Guinness, Kilkenny och Tullamore Dew.. Firandet späddes sedan på i och med att Timrå efter ett viss besvär besegrade Leksand i sudden..

Så söndagen så var man inte glad…

Joel hade hört av sig kvällen före och skulle ner till Ljungan så jag tänkte att det är bättre att vara ute och skaka av sig bakisheten vid vattnet.

Redan under promenaden från bilen ner till vattnet så insåg jag att det var ett misstag..



Med kräkkänslor så riggade jag ändå spöet och gav mig ut och gjorde några sporadiska kast efter lite snackande med Joel och en kamrat till honom som också var på plats men som jag inte minns namnet på tyvärr.

Hade en T-17 spets på som gjorde att jag satte ett par flugor i stockar men kände mig för klen för att byta tafs..
Orkade helt enkelt inte engagera mig utan packade rätt snabbt ihop igen och begav mig hem till soffa, tv, ostbågar och trocadero..
Som klippet nämner så var tanken att åka in och jobba.. Jag kan nämna att det senare inte var så aktuellt..
För att citera Danny Glover: "Im to old for this shit.."

Må er bakfylla aldrig vara av sån art att de stör ert fiske!

Inga kommentarer: