tisdag 14 september 2010

Det kliar..

Under älgjakten så gav jag mig själv det idiotiska löftet att inte raka mig förrän jag hade skjutit en älg.
Idén fick jag av Danne (en kille i jaktlaget) som hade givit sig själv samma löfte och han var den som fick skjuta premiärälgen vilket gjorde att jag fick denna sjuka tanke.

Nu har det gått en vecka och jag har hela ansiktet fullt med röd/grått fjun (som vanligt med ett flertal kala fläckar)
Jag vill inte kalla det skägg, utan det är mer som mögel, ni vet det där mjuka gröna slaget som man kan hitta på lasagne som gömt sig i kylen i tre veckor..

Jag har dock utökat löftet till att jag får raka bort det, också om jag skulle få en hyfsat fin öring. Men med tanke på min fiskesäsong så här långt så lär det inte hjälpa ett skvatt!

Det kommer nog att sluta med att jag får utöka regelverket med att om jag ser en påkörd grävling eller tittar på en fiskefilm kan jag raka mig, annars är det stor risk att jag kommer att vara ett riktigt "mögelluddsansikte" innan jul!

Må era goda idéer inte innefatta borttag av ansiktshår!

Inga kommentarer: