lördag 21 augusti 2010

Nya vadare

På sista resan till saxnäs så dog mina vadare. Jag har provat att laga dom med liquisole så gott det går men de läkte fortfarande som ett såll.
Det var därför som det inte fanns något val utan det var dags att investera i ett par nya vadare.
Jag har länge funderat på ett par Vision Zip som har dragkedja fram.






Fördelen av att kunna pinka snabbt genom att bara dra ner en dragkedja lite snabbt behövs nog inte förklaras närmare. Tror nog att de flesta vet hur irriterande det är när man är nödig och sedan måste av med jacka, tröjor, västar och fan vet vad. Om det därtill regnar så drar man sig tills blåsan nästan exploderar.
Den andra fördelen ser jag när man är ute och går och det är lite varmt. Att kunna dra ner och ventilera känns som en klar fördel.
Så i går ringde PO:s och sade att de hade fått in dessa som jag beställde förra veckan (har varit en lång vecka utan att kunna fara och fiska..)
Så jag for dit direkt och hämtade ut dom. 40 minuter senare stog jag utvadad i ljungan och bara njöt av att vara torr. Även om jag fortfarande är lite skeptisk till att dragkedjan ska hålla så var första intrycket att de var kanon. Mjuka, sköna med ändå "rekordeliga"
Naturligtvis inte några vadare i simms klass men tror ändå att jag kommer att bli nöjda med dom. Framför allt är jag glad över att fiskehösten kommer jag att vara torr om ben och fossingar!

Nu väntar jag bara på vadare som har en lucka bak också så man kan göra "tvåan"...

Må era vadare ha en öppning för alla kroppsfunktioner!

Inga kommentarer: