fredag 3 juli 2009

Långt mellan inläggen

Har kommit på att det är långt mellan inläggen nu på sommaren. Man hinner liksom inte med att uppdatera och skriva in för man är mest ute och fiskar eller gör nåt annat.
Och skulle man ha tid och komma ihåg att skriva in några rader så har jag datorn inne i det varmaste rummet i huset. Att då sätta sig ner i en halvtimma med 40 graders stillastående värme lockar på nåt sätt inte så mycket...

Det har under de senaste veckorna inte varit så mycket seriöst fiskande. Det har mest blivit kastträning/harrfiske i ljungan och med ganska medioker framgång.
Var hem till Ramsele en sväng i midsommar och då passade jag på tillsammans med Jake och Peter att göra ett besök nere i Ås där vi fick några hyfsade harrar även om jag tyckte att dom var lite småtröga (för att vara där)

Sen var jag och Anna upp och hälsade på Gunnar och Eva uppe på Raftsjöhöjden. Jag var lite småsugen på att fara över och prova Storån som man hört en del om. Gunnar var väl lite mer pigg på att fara ner till sjön och bra kasta efter lite gädda och så fick det då bli. Gäddfisket var dock väldigt trögt. Hade flera följare och nafsare på jerkbait men bara en enda som jag lyckades kroka.
Gunnar fick en liten rackare också på dagens sista kast så det jämnade ut sig.
Trögt var det oavsett.
Då det har varit en värmeböjlja de sista veckorna och jag har gått på semester så har de sista dagarnas prioritet varit att "hålla älgarna blåa" och bra tagit det lugnt. I morgon är jag däremot litelur på om det inte blir en liten tur upp till Gimån.. fåre se vad som händer..

Inga kommentarer: