fredag 31 juli 2009

En lång väntan..

Det är märkligt vad uppslukad och socialt förstörd man kan bli av lite fiske. Eller egentligen väntan på fiske rättare sagt.
Nästa vecka sticker vi (jag, Jake, Erik och eventuellt Peter) upp till saxnäs för 4 dagar i övre ransarån.
Tyvärr så tar detta knäcken på mitt sociala liv och umgänge då jag inte får denna resa ur tankarna.
Det första jag tänker på på morgonen är ransarån. Det sista jag tänker på innan jag somnar är ransarån. När jag är och handlar på ICA ser jag inte matvaror utan olika potentiella flugbindningsmaterial. När jag sitter och pratar med kompisar hör jag knappt vad dom säger för jag klurar på vattenstånd och väder. Tittar jag på TV så zappar jag frenetiskt runt på kanalerna för att hitta ett fiskeprogram från västerbotten men eftersom de så sällan sänds så slutar det med att jag går och binder flugor istället.
Jag vet inte hur fan man ska bära sig åt för att koppla bort det och istället njuta av de dagar som man har kvar hemma och slutet på semestern.

Ihelgen får jag dock lite avkoppling från grubblandet. Anders, Viktoria och barnen kommer ner och hälsar på. Så jag och Anders ska ta oss iväg till ljungan imorgon och jag ska göra mitt premiärfiske med tvåhandsfluga.
På Allsta camping så hyr man ut färdiga kit med spö, rulle och linor för 200-300 kr/dygn. Jag ringde tidigare idag och bokade ett sånt kit för att testa i morgon. Det är rätt dyrt men det blir ändå lite billigare än att köpa en utrustning bara för att konstatera att det inte är nåt för mig.
Som tur är så har Anders börjat fuske med tvåhands i sommar och får lära upp mig hur man beter sig. Skulle misstänka att det blir lite hårdpluggande med Mattias Drugges kast DVD ikväll...

Må era liv inte stanna upp på grund av fiske...

Inga kommentarer: