torsdag 23 juli 2009

nära fiske, men det blev inget..

Igår kom Jake, Jessica och Lovis och hälsade på Anna och mig i Matfors. Tjejerna passade på att shoppa lite medan jag, Jake och Lovis gjorde några snabba strandhugg på ett par "affärer för att vara utomhus"
Sedan avnjöt vi ett par pilsner i solen och det blev en del fiskesnack.. rätt mycket faktiskt. Under kvällen gick vi igenom lite fiskekort från senaste och tidigare resor. Smög nog ner ett par whisky också.
Idag vaknade man så och hade en antydan till bakfylla, men inte alls så farligt. Efter att dom hade farit satte jag mig ner och kikade på "Torrflugeland III - Gi meg to March brown" och blev så inspirerad att jag själv blev tvungen att packa bilen och bege mig till ljungan.
Nu visade det sig att det gick en jävla massa vatten (skulle gissa på 170 kbm/sek) så nåt harrfiske var aldrig aktuellt. Jag fick nöja mig med att snacka med ett par laxfiskare som hade stått och nött en stund men utan resultat. När regnet sedan gjorde entré samtidigt som det kom en liten bakfyllevåg över mig så insåg jag att det var färdigfiskat för dagen.
Ser istället ut att bli lite flugbindning under kvällen. Har köpt CDC material som jag ska prova att få till lite kläckare av.

Må era vattenflöden passa till ert fiskesätt för dagen!

Inga kommentarer: