söndag 30 november 2008

Jag får porta mig...

Eftersom jag nu har börjat med att försöka binda lite flugor så kände jag häromdagen lite begränsad på bindningsfronten då mitt flugnindningsset egentligen bara innehöll materiel för att binda typ 6 olika flugor. Dessa har jag lessnat på, även om jag har försökt att variera mig lite i färger och storlekar.

Så jag tänkte att jag gör mig en liten sväng ut till Alnö sportfiske som har ett stort utbud av flugbindningsprylar. Tänkte att jag kanske kan köpa lite nya färger på dubbing. Ett paket dubbing kostar ca 27 kr.

Väl inne i affären tänkte jag att det kanske är lite mer som kan vara bra att ha. Började därefter att plocka på mig lite extra dubbing mm.
Ni vet hur det är när ni står och kikar på nåt skoj, tiden och fokus försvinner.
Helt plötsligt kommer jag tillbaka till verkligheten när jag inser att jag står och håller i ett nytt flugspö för 3500 samtidigt som jag hör mig själv säga "mmm det här är ett bra spö och jag är riktigt sugen..."
IDIOT! Jag har bara sjukpenning, skall lägga ut 4000 på en jävla bettskena till veckan, har inte köpt en enda julklapp ännu. Ändå står jag här och funderar på ett nytt spö! Dumhuvve!!
Så jag avbröt mig i spököpet och gick till kassan för att betala min dubbing.
"- Det blir 470 kr tack"
VA!!! 470 kr! Du måste ha räknat fel, sa jag.
"hmm ja det stämmer sade han, jag glömde att dra bort din rabatt. Det blir 410 kr"

Eftersom min huvudräkning numer är sämre än vanligt (och tydligen förståndet också) hade jag ändå lyckats plocka på mig en hönsnacke, en tuppnacke, krok i olika storlekar, dubbing i alla regnbågens färger,flossilke och bindtråd och you name it.
Det var bara att se glad ut, betala och inse att jag får styra om kosten till nudlar den kommande veckan (Igen!!)

Jag måste börja med att skicka ut bilder på mig själv till alla fiske affärer och texten "FISKEMISSBRUKARE! FÅR MAX HANDLA FÖR 200 KR PER MÅNAD"

Inga kommentarer: