söndag 16 november 2008

det bidde inget fiske..

Söndag den 16 Nov.

Klev upp vid halv sju snåret i morse. Hade några skumma drömmar i nån typ av halvdvala i natt. Samtliga drömmar var fiske relaterade...

Plågade i mig frukost och ett par ipren och tog mig faktiskt ut i bilen vid ca 09.00. Tanken var naturligtvis att försöka ge mig på ljungan.
Nu var det nayurligtvis redan en fruktansvärd massa folk nere vid älven och det är väl inget som jag direkt uppskattar. Jag trivs bäst när jag får vara själv eller omgiven av folk som jag själv väljer att fiska med.
Kände också i skallen att det skulle vara en dum idé att försöka knalla runt nere vid älven, då knoppen inte vaknat på sin bästa sida.

Jag for i alla fall runt på alla ställen där man kan se älven från bilen så jag fick "ögonfiska" lite.
Tror faktiskt att jag kan relatera nu till tjejer som fönstershoppa!
Allt såg perfekt ut. Bra vattenstånd, ingen blåst och bra vattentemp. Misstänker att det har varit ett riktigt bra fiske i dag för dom som tog sig ut.

Men skam den som ger sig. Jag har istället spenderat dagen med att knapra ipren som Ricky Bruch käkade anabola och samtidigt smidit planer för morgondagen.
Jepp, du gissade rätt. Jag ska pröva ljungan!
Om jag kör utnötningstaktiken så måste skallen förr eller senare bli less på att vakna och tänka "idag ska jag vara värdelös" och att den sen ger med sig! Och då! Japp, då står jag redan vid älven!

Nu ska jag istället gå och binda en fluga. Jag har komponerat en helt ny superpuppa som jag väljer att kalla "kolpuppa".
På grund av mitt ganska klena förråd av bindmaterial så har jag inte så mycket att laborera med..

kropp: svart fly-rite
hackel: svart tupp
Tanken är att den ska imitera en goth-nattsländepuppa som har varit instängd i en källare och livnärt sig på tjära och lakrits.
Kolpuppa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan den där ser ju riktigt giftig ut, jag beställer 12 stycken tack!
/Jake

Anonym sa...

Sicken puppa! Men går den att få mer åt emo-hållet skulle jag lägga en beställning, kanske randig med basketkängor och stuprörsjeans?!
Mvh Peppe

Anonym sa...

Den är ju fin, men funkar den verkligen på dragrodden? Den är ju inte fisklik och den har ju ingen prick på sidan...../Killer