onsdag 11 april 2012

Nytt vatten

Eftersom fisket i ljungan är sisådär, (snällt uttryckt), för mig, så funderar jag på att prova ett annat vatten.
Nu finns det iofs inte så många vatten häromkring att prova. Att åka norröver känns inte så smart eftersom jag utgår från att våren inte kommit lika långt där. I stället har jag börjat kasta mina blickar söderöver.
Aha tänker många, Mörrum, Emån.. Nä jag har varken kassa eller ork för så långa resor. Min tanke var närmast harmångersån.
Har aldrig varit dit och har egentligen ingen info om den men har nu börjat luska lite. Det enda man hört är att set brukar vara mycket folk på premiären (som var nu i helgen)
Joel hade varit ner dit men det hade varit mycket folk och klent fiske som jag förstod det.
Men som jag ser det så innebär "klent fiske" att det ändå är flera klasser bättre än Ljungan..
Ska kolla upp ån närmare och kanske blir det en tripp närmare helgen..

2 kommentarer:

Pontus sa...

Jag har fiskat Harmångersån några gånger och det är en ganska kort men fin sträcka.

Mitt tips är att du åker på en vardag då det lätt blir trångt annars :)

Allan sa...

Ok, ja det är bra info. Att köa för att fiska är inte riktigt min grej.