tisdag 10 april 2012

Långfredagsfiske.

Under fredagen så skulle några kompisar komma över och hjälpa mig riva ut lite ur källaren sedan översvämningen så då gällde det att vara hemma så man kan vara så effektiv som möjligt.
Men samtidigt så var fiskedjävulen där och sade "en kort sväng hinner du från morgonen.."
Så jag klev upp 04.00 och blåste ner till krokforsen i ett par minusgrader.



Å fy faaan vad kallt det var! Naturligtvis hade mina vadare fått en ny läcka så nu känns det som att det är mer hål än fast material i dom.
Sen utöver blötan så blåste det illsint småspik. Tror inte jag nånsin har frusit så mycket om händerna.
Det blev inte mer än en två väääldigt snabba resultatlösa repor eftersom det frös inte bara i min märg utan kanske framför allt även i spöringarna..

Må er vår komma snabbare!

Inga kommentarer: