tisdag 10 april 2012

Goda vänner!

Anna var borta några dagar nu under påsken.
Hon var och hälsade på sin mamma och pappa i jämtland. Tanken var att jag också skulle ha varit med, men jag kände att jag behövde vara hemma och riva allt fuktskadat trä ur källaren. Det innebar samtidigt att jag blev låst hemmavid. Det hade inte gjort så mycket om jag inte haft min skitkropp som begränsar hur mycket jag kan jobba. Nu jobbade jag några timmar och sen var jag mest "göralös" och redo för lite rekreations-fiske.
På fredag kväll sms:ade då Joel och frågade om jag var intresserad av en fisketripp. Han erbjöd sig till och med att komma och hämta mig!
Jag var naturligtvis inte sen att acceptera hans erbjudande! Så dagen därpå så åkte vi ner till "Klaras".
Som jag har skrivit nån gång tidigare så år inte det mitt favoritställe. Vet inte varför men det känns bara inte giftigt när jag fiskar där trots att jag vet att det är ett riktigt bra ställe.
Vi gick en repa var och grillade en korv. Att det inte blev nåt behöver jag kanske inte säga, det var hur lugbt som helst och vi kände att vi kanske skulle flytta på oss. Sen var det så pass kallt också att det frös ordentligt i ringarna så det kändes rätt med en liten biltur.
Vi testade istället krokforsen som brukar vara produktiv så här på våren..har jag hört..
När vi kom ner var det några där redan som hade vari där en stund men som inte känt nåt. Så det blev några repor med lite olika riggning. 12,6 fotaren och skagit gav inget men det blev inte heller så mycket mer med 15 fotaren, s3/s5 med förtyngd fluga. Senare kom det ner ett par riktiga rävar men även dom gick tomt. Jag ska inte säga att jag är glad över att inte dom fick nån fisk men det är å andra sidan så knäckande när man fiskat ett ställe en stund och sen kommer det folk 5 min senare och det suger i fisk. Det är dock inget snack om att de här gubbarna fiskar rutinerat och vant. Inget finlirande utan tungt, hårt och effektivt är melodin.

Jag vet inte om det är så jag vill fiska då det ser mest jobbigt ut, men å andra sidan gnäller jag ju konstant om att jag aldrig får nån fisk..

Inga kommentarer: