tisdag 10 april 2012

nya deprimerade tag!

Återigen så blev det en dag fylld av besvikelse. Efter en påsk nästan helt utan seriöst fiske eftersom Anna har haft bilen på resa så skulle jag idag ta revansch. Nu blev revanschen som alla mina andra fiskerevanscher..misslyckad..

Jag gjorde en ny tur denna gång för att få lite omväxling. Startade vid "vattenverket" där jag gick ett par resultatlösa repor. Samtidigt kommer en snubbe med båt utanför mig i strömmen och drar nästan omgående på en fisk på ett par kilo. Intressant, då kanske det är lite fart på dom tänkte man (ack så fel man kan ha..)

Gick vidare ner mot "Huldas sten men där var det ett gäng spinnfiskare som häckade så jag gick vidare. Fiskade mig ner förbi hela "rakan" (vet inte vad den platsen kallas) och västbo övre nacken. Fiskade den svängen ett par ggr men ingenting.
Gick tillbaka upp och fiskade kring "huldas sten" för att sedan avsluta med ett par repor vid strömkanten nedanför vattenverket.

Sen högg depressionen till..



Efter det kände jag att kroppen fått nog och åkte hemöver.
Nu blev det också en avstickare ner till övre nolbynacken som jag fiskade av nästan i ren ilska över vad jag utgår ifrån är min egen inkompetens som flugfiskare. Helt klart så är det folk vid älven som får fisk även om det verkar vara långt mellan dom. Jag däremot har nog varit ute minst 10 ggr nu och resultatet? 1 tappad fisk och några nafs.. Inte mycket att skriva hem om..
Lite skoj var det när jag läste i senaste flugfiske för alla där man hade en artikel om att börja fiskeblogga. Ett av råden var att skriva även om "bom-turer"..
Det tyckte jag var lite roligt med tanke på att jag inte gör nåt annat..

Plats: vattenverket, västbonacken, nolbynacken
Vattenflöde: 150 kbm
Vattentemp: ca +2 grader
Väder: ljusmulet där solen ibland sken igenom.
Temp: 0 från morgonen som steg till +5
Vind: ca 2 m/s NV som vred till 2 ms SO

Må ert fiske ge er fiskkänning NÅN gång när ni fiskar!

Inga kommentarer: