lördag 16 oktober 2010

Laddningen dog på bilen

I morse vid kvart i 5 så påbörjade jag resan upp till jaktmarken. Vi skulle jaga en sväng på morgonen och stycka på eftermiddagen. Såg ut att bli en fin morgon då det var helt vindstilla och ca -4 grader.
Allt såg ut att vara kanon, till att jag kom upp till Liden..
Varningslampan för laddningen tändes tvärt och volt mätarn sjönk snabbt ner till 12 volt.
Fanns liksom inget annat val än att vända om hem igen..

Med en konstant sjunkande voltmeter så lyckades jag ta mig tillbaka till Bergsåker innan bilen dog för mig.
Normalt har man nu ett problem. Vem ringer man till halv 6 på morgonen och ber om bogsering?
Som tur är kom brorsan ner till Sundsvall igår för en hotellhelg tillsammans med sin sambo och dom sov över hos oss igår. Jag ringde därför hem till Anna som kunde låna brorsans bil och komma ut och bogsera hem mig. Men nu sitter jag här och tar mig inte upp till jaktmarken. Vi ska stycka idag och planen var att åka upp med köttet till farsan. Vet dock inte hur jag ska bära mig åt nu. Har ingen bil och en hyrbil är inget jag känner mig så sugen på då det inte är gratis..
Men nu är jag bestämd över en sak i alla fall... Bildjävulskapet ska bort!! Har med däckkostnader lagt ut över 20 tusen denna månad (med en schablonberäkning på vad detta kommer kosta). FY FAAAAN!!!!!

Må era bilar vara driftsäkra, eller i alla fall jakt och fiske säkra!

Inga kommentarer: