söndag 22 november 2009

Kungrulle

Idag blev det inget fiskande. Dels efter att under gårdagen ha upplevt en av mina mindre lyckade fisketurer, men också genom att nacke och skalle inte var på topp efter att ha varit ute två dagar i rad.

I stället så har jag suttit och kollat på film. Och inte vilken film som helst. En film som jag starkt rekommenderar att ni tar en kik på.
Zombieland med bla. Woody Harrelsson och Jesse Eisenberg http://www.imdb.com/title/tt1156398/
För den som tex. gillar "Shaun of the dead" och "From dusk to dawn" så är det definitivt en rulle ni bör kika närmare på.

Hade väl egentligen tänkt kolla på nån lämplig jakt eller fiskefilm, men jag tycker att det är svårt att hitta sådana som håller kvalitet.
Och på tal om dålig kvalitet. Jagg måste passa på att ge en känga åt det sämsta jaktprogram som jag någonsin har sett, 'Jaktlust' som går nu på TV4 sport av och med Thomas Ekberg.

Förra veckan så skulle det handla om harjakt. Det började med att man släppte hundarna, sedan ett snack med jordbruksminister Eskil Erlandsson lite kort, sen några gamla arkivbilder från en annan harjakt, sedna kort tillbaks till Erlandsson för kommentarer kring smålandsstövare.
Reklamavbrott sedan som följs upp med en "Vapen del" av programmet. Dvs. tre skott med hagelbössa med olika borrningar för att visa skillnad på spridning.
Direkt efter detta till det avsnitt av programmet som fick mest sammanhängande tid, nämligen matlagning där nån avdankad gammal kock fick grilla hare som sedan käkas av Ekberg och Erlandsson.

Jag vet att en halvtimma inte är mycket att jobba med, men om det nu är så borde man försöka att få med så mycket jakt som möjligt. Att försöka att göra ett program om harjakt på ca 20 minuter och samtidigt lägga in matlagning, politik, hundar, avel och grundläggande vapenkunskap är en omöjlighet.

Jag retade mig så mycket på de två första programmen att det inte är troligt att jag kommer att se resten av serien.
Jakt&Fiske, kom tillbaka, allt är förlåtet!

Må era jakt och fiskeprogram vara långa och meningsfulla!

Inga kommentarer: