lördag 31 oktober 2009

Ännu en "misslyckad" lördag

Den här lördagen så har det återigen passerat en ledig dag utan vare sig fiske eller jakt.
Det var ialla fall planerat så den här gången, men gör ändå lite ont.

Orsaken var att Anna och jag istället var på konsert med Moneybrother tillsammans med några goda vänner igår.
Det var bara andra gången som jag var ut på nån typ av ordnat arr på över ett år och fan vad trevligt det var.
Nu fick man iofs har öronproppar under konserten men och skallen höll på att explodera mest hela tiden (samt idag) men det var det värt. Han är riktigt bra när han är live på en mindre klubbscen och kommer till sin rätt på ett helt annat sätt.
Kan ändå tycka att han är en springsteen ultra light då han är extremt influerad, enligt mitt tycke, och därför har jag svårt att samtidigt inte jämföra honom med the boss. Ger han 3+ i betyg och var toknöjd med kvällen som helhet.

I dag och ikväll så jobbar Anna som bartender på Ladies night här i Sundsvall. Det gör att jag har en riktig gammal hederlig ungkarlsdag.
Jag passar helt enkelt på att njuta av några rullar halvtaskig science fiction (som Anna avskyr) samt att jag just har klämt ner 6 äggmackor. Däremellan har jag zappat runt bland fotbollsmatcher av olika slag. Kvällen kommer sen att bestå av Djurgården-Timrå (där jag tyvärr räknar med en förlust) Till den matchen kommer det att serveras Guinness och ostbågar. Passade bara på att göra det här inlägget samtidigt som jag förbereder nästa film (District 9)

Så nu ska jag gå ner och återta fåtöljtronen och fjärrkontrollspiran, ty jag är kung i ungkarlslandet i världen lördagsbakis!

Må era ungkarlsdagar vara få men njutbara!

Inga kommentarer: