måndag 22 april 2013

Nya vadarskor

Efter fredagens debacle för Dick där hans spö tyvärr blev krossat av en igenblåsande bildörr så fick jag ett (inte helt oväntat) sms under söndagskvällen av honom:
”Ska du med på PO’s” imorgon.
Vad skulle man svara på det? Bajsar Dolly Parton i skogen? Sover björnar på rygg? Natuligtvis så valde jag att följa med.
Jag utgick från att Dick ville klämma och känna på några olika spön och kolla kostnaden för att köpa en ny del till det förolyckade spöet och det är ju aldrig fel att kika och klämma på ett spö.
Den andra orsaken var även att jag skulle reklamera ett par vadarskor som jag köpte under fjolåret.
Jag införskaffade nämligen ett par Vision Hopper i maj i fjol. Jättesköna skor som suttit bra på fötterna men dessvärre så verkar det som att sömmarna som håller ihop skon är gjorda av återvunnet tidningspapper..
Nästan alla sömmar har mer eller mindre förmultnat och försvunnit med resultatet att skorna alltid varit fulla med grus.

Jag har försökt att läsa runt och se om det är någon annan som haft det här problemet men inte direkt kunnat hitta nån info. Dick köpte också samma sko nån månad senare men för honom så har de funkat utan problem.
I alla fall så kände jag inte att jag längre hade något förtroende för Hopper skon. Nytt för i år så har Vision släppt skon ’Loikka’ med en ny sula. En gummiblandning som är mjukare än vibramsulan och lite andra förbättringar. Så jag uppgraderade till ett par såna istället och är nu jättesugen på att få komma ut och prova dom.
Jag får återkomma framöver med en recension av dom.

Sen blev jag lurad till att vara med på en kastkurs för skagit. Ja, lurad och lurad… jag fick frågan om jag var intresserad…
Så nu är jag anmäld till kurs den 16 maj.
Allt som allt blev det då skor, kastkurs och diverse flugbindningsgrejor.

Förra veckan var jag på PO’s för första gången i år och hör och häpna. Jag köpte igenting! Både Anna och Dick var jätteoroliga och även kollegorna reagerade kraftfullt.
Men nu är jag tillbaka!

Hur gick det för Dick och spöfrågan då? Nja, inget köp direkt och en förfrågan till Guideline på en spödel. Jag återkommer även i den frågan framöver.

Må väl och må era köpimpulser frodas i vårvärmen

Inga kommentarer: