lördag 27 april 2013

En snabbtripp med Staffan

I torsdags så skulle vårt system på jobbet vara nere under eftermiddagen vilket innebar att jag såg en lucka för att slinka ner ett par timmar till Ljungan.
Staffan gjorde mig sällskap och gjorde samtidigt årets premiärtur.

Den här gången provade vi "Stocken" för första gången.
Gick ca 110 kbm så man kom även åt att fiska "Piren" på ett bra sätt.
Nu var det ju som vanligt, dvs att nåt skulle gå "fel". Under våren så har det egentligen varit mycket mindre vind än normalt som jag upplever det. Enda gången som det har egentligen blåst ordentligt var förra veckan då jag och Dick var ut.
Den andra gången var naturligtvis i torsdags eftermiddag. Det stormade på riktigt rejält. Vinden slet vattnet från ytan och sprejade fram.
Staffan provade inte ens att ta fram fluggrejorna utan nöjde sig med spinnprylarna.

Vi gick bägge varsin repa över hela sträckan inklusive piren (inte Staffan) men helt utan känningar.
"Stocken" har jag en känsla av att inte är optimal om det inte rör sig om stigande fisk. Jag är lite tveksam till att det ställer sig "gamm-fisk" i den strömmen då den är ganska kraftig (finns ett par ställen där de kan stå iofs) men det blev ingenting oavsett om det fanns fisk eller ej.

Det blev inte mer fiskat än den enda repan. Försöker ta mig hem i tid för normal arbetsdag för att försöka avlasta Anna med lill-stumpan och få spendera lite tid med henne.

Vatten ca 110 kbm
vatten temp ca 5 grader
Vind: Kraftig nordlig vind
Sol, regn och mulet om vartannat.

Inga kommentarer: