söndag 24 april 2011

Fiskepåskafton

I år blev det ett konstigt uppvaknande på påskafton.
En lång konstant rad av bakfylleuppvaknanden på påskafton byttes i år ut mot ett tidigt besök vid ljungan.
Var rätt skönt faktiskt. Nog kan det vara rätt skoj med en rotblöta i glada vänners lag men ju äldre jag blir ju mer uppskattar jag att vakna pigg och då varför inte med en fisketripp inplanerad.

De senaste två dagarnas succeér med 0 fiskar och 0 hugg gjorde att jag för tredje dagen i sträck hamnade i krokforsen..
Denna dag blev de två tidigare lik. Först på plats, inte ett moln på himlen, ofiskat vatten och lite nerv när man kliver ut i vattnet.
Sen blev dagen ännu mycket mer lik de andra, dvs. inte ett hugg.
Man börjar bli irriterad på att det inte ens blir ett nafs.
Men det går å andra sidan inte så mycket bättre för någon annan så en liten tröst är väl kanske att det inte beror på nåt katastrofalt fel som man gör. (Nu gör man säkert en massa katastrofala fel men det märks inte så mycket när ingen annan känner nåt heller)
Hade till och med spinngrejorna idag men det blev inte så att de plockades fram. Konstigt då jag vet att det vore hypereffektivt på det vattenflöde som är nu. Det kan vara så att jag blivit en ren flugfiskare? Vet inte om det är skrämmande eller roligt? När jag tänker på att fiska med spinn så vet jag ju om att det är skoj men lik förbannat så blir det bara fluga? Misstänker att det går till en viss gräns innan man är tillräckligt less på att träningskasta och vill ha fisk.

Skulle ha varit ut en sväng under kvällen också med Staffan men ryggen strejkade när jag skulle ta på mig kläderna så jag tog mig inte upp från stolen. Fick ringa Staffan och säga att jag står över. Det fick bli en öl i fåtöljen istället vilket inte heller var fel.
Provar nog igen imorgon bitti innan Anna kommer hem från Raftsjöhöjden.

Vattenflöde: ca 270 kbm
Vind: Ingen
Väder: Strålande sol, inga moln.
Vattentemp: mellan 2-3 grader

Må era ryggar inte strejka när ni sitter i kalsonger och inte tar er därifrån.

Inga kommentarer: