fredag 22 april 2011

Less på bilder med flugor..

Då är säsongen för mig i full gång. Trots en trasig rygg så harvar man på så gott det går.
Jag önskar att jag nån gång kunde publicera bilder som man se från norge i det urgamla tiderna där det låg ett 20-tal laxar på land men en snubbe i tweed som poserar lite avmätt bredvid. Missförstå mig rätt. Jag vill inte ha 20 döda laxar på land för ett foto men det skulle vara skoj att ha ett foto som inte bara innehåller koppar med kaffe i motljus, flugor med rulle och älven i dimmig morgontimma..
Det jag försöker säga är att jag vill ha en fisk!

Det här var min andra sväng i ljungan under året. En kort sväng med mer kontemplation än fiske men ändå härligt. En mulen morgon som övergick i strålande sol innan jag for hem. Fiskade Viforsen på ett flöde av ca 230 kbm. Kändes giftigt men blev inget. Kanske är mina egenbundna flugor som är värdelösa?
Nya tag blir det på fredagsmorgonen.

Pga ryggen stannar jag hemma i påsk. Det innebär att jag ska fiska en del men också påta i trädgård och hemmet. Förutom fisket så blev det klippning av häcken hemma..
Gissa vilken av aktiviteterna som jag uppskattade?..

Må era fiskebilder faktiskt innehålla en fisk ibland!

Inga kommentarer: