torsdag 12 mars 2009

Dax att angla igen

Då var det dax för en anglingstävling igen.
Här nere i Sundsvallstrakten dräller det av anglings- och fiske tävlingar under våren. Det är i stort sett varje helg under perioden 1 mars till mitten av april som det tävlas.
Det är också rätt fina priser. Tex den 28 Mars går det en tävling i Edebosjön som ligger i Stöde. Där är förstapriset hela 30.000 kr (inte att förakta)

Tävlingen jag ska på i helgen är uppe i Munkbysjön som ligger ca 1,5 mil från Matfors. Jag halkade in på den genom att en arbetskompis som har en stuga där uppe bjöd med mig och även ett par arbetskamrater till.
Den här tävlingen ingår i något som kallas "Treangeln" Det är tre olika tävlingar i närområdet kring Stöde-Torpshammar. De har individuella priser mellan 15.000 och 25.000 samt ett pris för det lag som kammar hem mest gädda över alla tre tävlingarna sammanlagt.

Det stora problemet denna sväng är att jag har ingen chaufför. Anna var sådär lagom sugen på att kliva upp 05.00 för att fara ut på en sjö och sitta och frysa. Som det ser ut nu kommer jag därför att angla nykter (Jag undrar verkligen hur det är?)
Jag har hört talas om folk som gjort det någon enda gång men mig veterligt har det aldrig upprepats...

Sen bjuder kompisen (Micke Larsson och Nina) på käk. Vet dock inte om jag blir kvar för detta.
Jag vet hur det brukar kunna bli och tankarna kan börja komma:
"hmm, om jag säljer skotern på måndag har jag råd att beställa taxi till Anna och då kan hon komma hit och köra hem bilen och mig..."
Som ni förstår så är detta aldrig en bra plan.. Dels förstår inte Anna det nödvändiga i att man absolut MÅSTE dricka en kask (eller sjutton) när man anglar. Jag har flera gånger försökt att förklara men hon vill som inte lyssna på det örat..
På nåt sätt så kommer det att lösa sig men jag vet bara inte hur ännu..
Upplösningen på detta drama kommer ni att kunna se i denna blogg inom en snar framtid.

Må era anglingschaufförer aldrig vara morgontrötta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kanske skulle dra igång en rörelse vars verksamhet skulle rikta sig mot förarlösa bilar!? Känns ju som om det skulle kunna finnas underlag för detta...jag menar, det kan väl inte bara vara VI som vill ha kask så fort det knarrar under power-stövler´n tidiga fiskemornar?...Peppe