torsdag 21 juli 2011

Det blir inget fiskat..

Eftersom problemen med avloppshelvetet håller i sig och är konstant (försök att få hantverkare att verkligen göra något under semestern...HA) så går man mest runt och ringer i telefonen och försöker få tag på folk hela tiden. Den offert jag fick på jobbet gällde bara delvis (invändigt i källaren) men jag måste även få nytt avlopp mellan garage-hus och mellan hus-kommunalt. Tyvärr har det då inte funnits folk som kan ge en offert tillgängligt på det då de har semester. Och det arbete som gäller för själva huset är avhängigt till viss del på hur man gör på utsidan... Ja det är en djävulsk soppa. Nu har allt stått helt jävla still i en vecka och det sitter i sirap... Nu väntar jag på att entrepenörerna ska ta tid en kille för att filma resterna av avloppet...

Det här innebär då att både min semester och fisket blir allvarligt lidande. Har varit ut på tre kortare kvällsturer som delats mellan harrfiske och laxfiske (laxfiske i ljungan är detsamma som kastträning) men fisket är som sagt inte mycket att skryta över. Normalt brukar jag också kunna slå bort allt när jag fiskar, men avloppsproblemet tränger sig tioll och med igenom det fiskelock som jag brukar kunna lägga på.

Om jag bara kunde få allt bestämt och klart så att jag visste att folk var där och jobbade och de visste vad de ska göra hade jag bara kunnat fara bort och glömma hela skiten (intressant ordval..)
Men nu går ju inte det heller..

Jag är bara så ofantligt tacksam för att vi har sån goda vänner som Jonas och Carin som har lånat ut sin lägenhet under tiden som detta håller på. Utan dom hade jag nog bränt ner hela skiten och flyttat till Grönland och börjat odla kålrötter.

Må era avlopp endast gå sönder under "icke semester" perioder

Inga kommentarer: