måndag 27 oktober 2008

Fortfarande väck men nu finns hopp!

Det här med hjärnskakningsprylen är fan i mig det värsta jag varit med om.

Har haft en 7-8 återfall där jag blir riktigt jävla sänkt. inge skoj alls... och det värsta är de stunder då man känner sig halvpigg. Då stirrar man ut genom fönstret och ser att man bommar den bästa fiske och jakt hösten på mannaminne...

Nu verkar det i alla fall som att jag blir sakta bättre (tvi tvi, ta i trä och pissa på en katt eller vad man säger)

I helgen som gick så blev jag tokfrustrerad då jag inte kan titta på tv eller sitta framför datorn. Anna körde ner mig till PO:s då jag länge suktat efter flugbindningsgrejor. Tänkte att det kanske går att pyssla med under dagarna.

Alla jag pratat med som håller på med flugbindning samt mina undersökningar på diverse internetsajter och forum har varit eniga i saken "Köp inte ett flugbindningsset!"
- "seten innehåller skitverktyg!"
- "seten innehåller skitmaterial!"
- "seten innehåller bara material man aldrig använder!"

Så jag tänkte att jag skulle plocka i hop en bra utrustning med lösa kvalitetsdelar och med en bra grund av kvalitetsmaterial.

2 timmar senare var jag hemma med ett flugbindningsset....

Insåg att det skulle bli så förbaskat dyrt att det inte var hållbart att bara köpa lösa delar.
Sedan undrar man om det verkligen kan vara prisvärt att investera i en pytteliten sax för 400 spänn när en likadan sax (fast då heter det en nagelsax) kan köpas på Ica för 30 spänn..

Sedan har jag hållit på i tre dagar för tre flugor. Eftersom jag numer är rätt långsam i skallen och bara kan koncentrera mig ca 2 minuter åt gången tar det dock en rackarns tid...

Som exempel kan jag nämna att det tog mig ca 3 timmar att göra en påfågelnymf.
Dom är inte svåra... man fäster en påfågelfjäder på kroken och virar den runt kroken. Klar!!

Sen funkar inte finmotoriken eller synen så bra heller så man har i alla fall en bra ursäkt till varför flugorna ser ut som en dammtuss som parat sig med Roger Pontares frisyr..

Jag kommer att lägga ut dessa alster på bloggen så småningom så att man kan se tillbaka och skratta lite...

Nu orkar jag inte med någe mer knappande så vi hörs senare..

Inga kommentarer: