onsdag 29 oktober 2008

De första flugorna..

Var som sagt iväg i helgen och inhandlade ett flugbindningsset.
Här kommer då några av de flugor som hittills har blivit bundna.

Det här ska alltså påminna om en påfågelnymf
Själv skulle jag kunna tänka mig att i stället kalla den "krok med ludd"

Nästa alster som man kastade sig över var en nattsländepuppa.
Den är jag faktisk lite mer nöjd över. Kan faktiskt påminna om en "riktig" fluga om man tittar från lite håll...


Styv i korken då man var lite smånöjd med de två första flugorna tänkte man att det här kan väl inte vara nån konst. Man kanske ska gå direkt på de riktigt klassiska laxflugorna..
Men jag sansade mig lite och gick i stället på nästa kapitel i instruktionsdvd:n, E-12, den mest
klassiska av klassiker!


Europa 12:an är tänkt att den ska imitera en nattslända. Av någon märklig anledning så har jag i stället lyckats imitera en krumryggig grävling. Den här tyckte jag var bökig att binda. Framför att att få fast haröredubbingen på bindtråden. Tänk dig själv att försöka sätta fast fint hackat hår på en glansig silkestråd...



På måndag kom Roger och hälsade på och jag var inte sen att lura in honom på ett försök. Vi tänkte ge oss på att binda en klinkhammer.
Jag börjar med att visa upp Rogers först.

Skulle kunna tänka mig att resultatet påminner av hur det skulle se ut om en dammtuss försökt att tjyvpara sig med Roger Pontares frisyr...


Å andra sidan kanske inte man skall vara så kaxig då det senare visade sig att min variant inte var ett dugg bättre.

Men helt klart att det är rätt skojigt att sitt och mixtra. Förhoppningsvis får man tillbaka koncentration och fingerfärdighet framöver så att produktionstakten kan höjas till mer än en fluga per dag..

2 kommentarer:

Jake sa...

Dom där ser ju fin ut. Men åtminstone tolv av dom där flugorna du bundit skulle ha varit superpuppor, du vet att det är bara dom man använder ändå...

Allan sa...

Jamen vafan... gubben på dvd:n har ju inte kommit fram till superpuppan än...

det är klart att det inte är så ekonomiskt för dom att visa upp den. Dom får ju inte sälja nåt annat material sen,,,,