lördag 23 augusti 2008

Nytt försök..

Efter någon dags vila och uppladdning med att kolla på nån lax film så kom inspirationen tillbaka
"-Hmm, man kanske är för snabb att döma ut spinnfluga..."

Så i väg igen. Även denna gång så togs de lätta fluggrejorna med (den här gången även rullen..)
Skillanden denna gång var att det hällregnat i två dagar och älven var stigande. Gick ca 70 kbm.

Alla platser som jag ville fiska var återigen upptagna så ännu en gång hamnade jag nere vid Allsta campingen. Nötte på i nån timma med spinnflugan utan den minsta känning. Bytte sedan till fluga, men det kom lite regn då och då så det var totalt stendött på vakfronten.
Så det blev till att prova lite nymffiske, men det är bara att konstatera att det är inte riktigt min grej även om jag försöker att lära mig. Det känns fortfarande som något konstigt sätt att meta. Flugfiske skall vara med torrfluga!

Återigen så gick man helt tomt. Bytte efter någon timma tillbaka till spinnfluga då himlen hade bestämt sig för att helt öppna sig. Gav nu upp då det började bli ganska mörkt redan vid 20 snåret och det är inte så fruktansvärt skoj att stå och nöta i halvmörker och hällregn.

Inga kommentarer: