lördag 1 juni 2013

Huvva vad sjuk man är i huvvet..

I natt så satt jag uppkopplad klockan 00.05 och började titta på en massa norska hemsidor.
Det var naturligtvis diverse fångstbörser för att se hur det norska premiärfisket efter lax såg ut.
Fram emot 01.30 började jag så sakteliga inse att det är verkligen nåt stort fel i skallen på en.
Vad är det som driver en snubbe att sitta uppkopplad och uppdatera ett antal sidor var 3 minut trots att man vet om att det inte kommer att skrivas något på dom förrän tidigast morgonen efter?
Mellan uppdateringarna satt jag och blåstirrade på den livekamera som är uppsatt vid invägningen vid Midtkil (stjördalselva) http://stjordalsnytt.no/live
Jag kan meddela att det var inte mycket som hände där...

Hur verkar det då har gått? Ja, det rapporterades då ingen fisk vid den tiden på dygnet och det verkar vara dåligt med rapporterna även nu under morgonen. Några enstaka fiskar rapporterade i Stjördal och Orkla men hittills inget ifrån Gaula. Nu är jag ändå ganska säker på att det beror på att de som haterar invägningar och rapportering ligger och sover men man tycker det är lite dålig stil för oss sjuka människor som vill ha direktrapporteringar

Det går inte att förneka att jag väldigt gärna också hade varit på plats i vårt kära grannland (det går bra att säga så när det inte är skidsäsong. Under vintern heter dom något helt annat)
Jag har ju inte fiskat lax speciellt länge men visst tusan känns det som att man vill vara på plats när det drar igång?
Jag menar att visst är det liten chans att dra på fisk på premiären men hur skiljer det sig från det resultat jag har resten av säsongen?

Nästa år.. då jäklar ska jag vara på plats.. kanske..
Nåja, jag får dämpa suget lite med att binda mig ett par flugor under dagen och fortsätta spaningen över de norska fångstbörserna.

Må era fångstbörser alltid vara direktuppdaterade!

Inga kommentarer: