tisdag 1 november 2011

Värdelöst!!

En av de mest värdelösa saker man kan köpa alla kategorier är ett flugspö där man saknar linor!
Det är skitsvårt att leka med ett flugspö då det enda man kan göra är att sätta ihop det, för att sen ta isär det. Ibland kan man gå ut ur garaget och vifta lite med det men att bara stå och vifta på gårdsplanen i mörkret är till och med lite för vrickat för mig..
Eftersom jag har bestämt mig för att invänta vision ace släppet av nya linor till våren så tog jag beslutet att inte köpa upp mig på spey klumpar nu utan endast slå till på en Skagit lina som jag tänker prova med de tippar som jag har från rio's versitip lina.
Men att hitta en skagit lina är inte heller det enklaste. Dom var tyvärr slut på PO's och dom visste inte när dom skulle få hem nya heller. Det innebar att jag fick ge mig ut på nätet för att kolla.
Döm om min förvåning då det visade sig vara stört omöjligt att få tag på en sådan lina. Visst fanns de på nåt enstaka ställe men inte i den rekommenderade vikt jag har för det nya spöet.
Till slut hittade jag en dansk sida, balticflyfish.dk som hade airflo skagit compact och som jag beställde igår. Så nu är det bara att snällt sitta still och vänta.. och vänta...
Jag beställde den igår kväll men idag när jag kom hem från jobbet så kunde jag ändå inte undgå att känna lite spänning då jag gick mot postlådan. Naturligtvis fanns det inte nåt där men kanske i morgon..
Men nu har jag inte tid att skriva nåt mer då jag måste gå ut i garaget och sätta ihop och ta isär spöet.. Kanske att det också blir till att vifta lite på uppfarten..

Må postgången aldrig förhindra ert lekande med era leksaker!

Inga kommentarer: